نتایج رتبه بندی دانشکده های توانبخشی کشور بر اساس شاخص H-index ، همراه با سایر شاخص های علم سنجی منتشر شده است.
نتایج رتبه بندی دانشکده های توانبخشی کشور بر اساس شاخص H-index ، همراه با سایر شاخص های علم سنجی منتشر شده است.
نتایج رتبه بندی دانشکده های توانبخشی کشور بر اساس مقالات منتشر شده با وابستگی سازمانی (Affiliation) دانشکده و دانشگاه مذکور، مبتنی بر بانک اطلاعاتی Scpous استخراج شده است. در این رتبه بندی تعداد مقالات تمامی اعضای هیات علمی دانشکده توانبخشی هر دانشگاه علوم پزشکی به تفکیک دانشگاه استخراج شده و سپس استنادات و شاخص H-index آن درج گردیده است.
علم سنجی (Scientometrics )دانش اندازه گیری و تحلیل علم است که به سنجش تولیدات علمی پژوهشگران، دانشگاه ها و کشورها در قالب متغیرهای کمی می پردازد. شاخص های علم سنجی شامل شاخص های ارزیابی کمیت و کیفیت برونداد علمی پژوهشگران است که می تواند مبنای ارزشیابی، رتبه بندی و ارتقاء اعضای هیات علمی قرار می گیرد.
علم سنجی دسته ای از روش های کمی است که به تحلیل علم به عنوان یک فرایند اطلاعاتی تأکید دارد، به تعبیر ساده تر، دانش اندازه گیری علم است. به طور کلی سه منبع انتشارات، استنادات و اختراعات در این روش وجود دارد. ساده ترین کارکرد آن اندازه گیری میزان برونداد پژوهشی و یا میزان برونداد علمی یک فرد است و غیر از سنجش برونداد علمی یک فرد در ارزیابی تاریخچه علمی یک رشته نیز به ما کمک می کند. علم سنجی علمی بین رشته ای است و در سیاست گذاری پژوهشی و مدیریت پژوهشی، بررسی تاریخ یک رشته علمی، جامعه شناسی علم کتابداری و اطلاع رسانی و تخصیص منابع پژوهشی کاربرد مهمی دارد، همچنین در عرصه نوشتار مقالات یک راهنما برای ماست و شاخص های متنوعی دارد؛ تعداد مقالات یک فرد نمادی از کمیت کار و تعداد استنادات به مقالات، نماد کیفیت است. در صورت عدم وجود خبر در بازه زمانی مورد نظر ، مربع سمت راست را با تیک مشخص فرموده و فرم خالی از سوی مدیریت محترم تحویل داده شود.
نظر دهید