• 23 اسفند 1403

قطب‌های آموزشی بین‌المللی مدل‌های دانشجویی، استعداد، و دانش -نوآوری

قطب‌های آموزشی بین‌المللی مدل‌های دانشجویی، استعداد، و دانش -نوآوری

قطب‌های آموزشی بین‌المللی مدل‌های دانشجویی، استعداد، و دانش -نوآوری

کتاب قطب‌های آموزشی بین‌المللی مدل‌های دانشجویی، استعداد، و دانش -نوآوری ترجمه عنایت‌اله شعبانی، نفیسه عمادی سال 1400 منتشر شد.

این کتاب به سه نوع قطب آموزشی که توسط جین نایت شناسایی شده‌اند، می‌پردازد. این سه قطب شامل قطب دانشجویی، استعداد و دانش/نوآوری است. قطب دانشجویی به معنای جذب دانشجویان در راستای بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در داخل کشور و همچنین درآمدافزایی و ارتقای جایگاه بین‌المللی کشور است. از طرفی قطب استعداد در کنار جذب دانشجو، به‌دنبال حفظ دانشجویان به‌عنوان بخشی از نیروی کار حرفه¬ای است. هدف اصلی قطب استعداد، آموزش دانشجویان جهت تبدیل شدن به نیروی کار ماهر و همچنین افزایش دسترسی به آموزش و مهارت‌آموزی دانشجویان داخلی و خارجی است. نهایتا قطب دانش و نوآوری فراتر از آموزش و مهارت‌آموزی پیش رفته و به‌دنبال تولید و توزیع دانش و نوآوری است که این امر به تبدیل‌شدن کشور به اقتصاد مبتنی بر دانش و خدمات، آموزش و مهارت‌آموزی نیروی کار و افزایش رقابت اقتصادی کمک می‌کند. این کتاب همچنین به تحلیلی سیستماتیک و متقابل از دلایل، عوامل، سیاست‌ها، برنامه‌ها و دستاوردهای شش قطب آموزشی کشوری مهم، یعنی امارات‌متحده‌عربی، قطر، مالزی، هنگ‌کنگ، سنگاپور و بوتسوانا می‌پردازد.

 

کلمات کلیدی
مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم